المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : فتاه متبرجه وفتاه محجبه موضوع ساخن للنقاش

samomran
09-22-2009, 04:48 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

يصادف كثيرا ان نرى ونحن جالسون فى مقهى او نمر فى الشارع او فى السوق او فى اى حته بنت متبرجه تفوح رائحه عطر زكى يشم على بعد كيلو مترات لابسه ملابس تبين خريطه جسمها استغفر الله وهى بنت جميله جدا وطبعا الشباب لا يتمالكون انفسهم امام هذا الجمال الساحر والجسم الرشيق فتبدا سلسله المضايقات كل واحد على حسب تجربته فمنهم من يعلق بصوت عال ويقول بس انتى ياحلوه او ياسلام هالجمال موجود وانا ما بدرى ما راح اسرد لكم انواع المضايقات لانى متاكده انكم كلكم سواء شباب وبنات عارفينها وفى الجهه الاخرى من الشارع تمر فتاه محجبه وطبعا بملابس فضفاضه وتمشى بكل

جديه من فضلك جاوب؟
( 1) عندما ترى فتاه متبرجه هل تضايقها وما يكون رايك فيها؟
( 2) من تحترم اكثر الفتاه المتبرجه ام المحجبه؟
( 3)شو رايك بالبنت اللى بتلبس الحجاب؟
( 4)اذا نويت تتزوج ان شاء الله.راح تتزوج فتاه مسلمه _يعنى بتصلى وتصوم بس ما بتلبس الحجاب ام انك تفضل ان تتزوج فتاه محجبه؟

يارب الموضوع يعكبجوا ومستني الردود ؟

AHMED FTIHA
09-22-2009, 05:04 PM
موضوع فعلا مهم يا اسلام وطبعا البنت المحجبه بتنال الاحترام من الجميع
لا طبعا ورأيى فيها انها الكاسيات العاريات فى الزمن دة
اكيد طبعا اللى طبقت كلام ربنا يعنى عملت الصح
عملت اللى المفروض يتعمل
( 4)اذا نويت تتزوج ان شاء الله.راح تتزوج فتاه مسلمه _يعنى بتصلى وتصوم بس ما بتلبس الحجاب ام انك تفضل ان تتزوج فتاه محجبه؟
افضل طبعا اللى بتصون كرامتى ادام ربنا اولا وادام الناس

الف شكر ياسولوم

alaa eid
09-22-2009, 05:08 PM
موضوع جميييييييل جدا جدا يا اسلام

ALY ELSAYED
09-22-2009, 06:18 PM
الله ينور يا اسلام

بصراحه بعكسها فعلا وازولها بس طبعا بتريقه عليها وعلي الي عملاه في نفسيها

مش عايزه سؤال احنا مسلمين اكيد المحجبه حتجبرك انك تحترمها غصب عنك

والله اذا كانت لبساه التزام واحترام تبقي فتاه صالحه لكن لو لبساه كده وخلاص ومبتعملش بيه عاااادي بس اكيد حتبقي احسن من الي مش لبسه الحجاب خالص

معتقدش ان في بنت مش محجبه وبتصلي وتصوم في نفس الوقت لكن البنت المحجبه الي بتصلي وتصوم اكيد افضل

واتمني ان كل الناس تشارك برئيها حتي البنات ياريت نسمع رائيها

جزاك الله كل خير يا اسلام

samomran
09-22-2009, 06:58 PM
جزاكم الله خير يا جماعه على الردود الجميله دى

و انا فعلا مستنى اشوف باقى الزملا

Soma
09-22-2009, 07:08 PM
الموضوع جميل جدا للنقاش
بس اكيد الولاد عموما مش حيختاروا غير البنت الملتزمة والبنات التانية بيبقوا بس للصحوبية تقريبا
ميرسى جدا على الموضوع الجميل ده

اسامه البنا
09-22-2009, 10:58 PM
موضوع هايل يا اسلام

الله ينور عليك

بس اعفني انا من الاجابه ديه

samomran
09-23-2009, 03:12 AM
شكرا ليكى يا سومه على الرد

و شكرا ليك يا اسامه على الرد بس انا عايزك تجاوب

Mahro
09-24-2009, 02:38 AM
موضوع جميل اوى بجد يا اسلام

1- طبعا الصراحه حلوه وانا بصراحه هى وظروفها يعنى لو مفتريه اوى ممكن يتقالها ايه يا كابتن هى البلد دى مفهاش حكومه ولا ايييييييييييييييييييييييييييييه مين هيجيب لنا حقنا يا جدعانكده يعنى .... طبعا احنا شباب وانا جوبت بصراحه

2_ بص انا مش هقولك بفضل الحجاب وبتاع ياما الطرحه ملبوسه عشان مداريه بلاوى بس حقيقى الحجاب بيجمل البنات ودى حقيقه والله وده تقريبا والله اعلم سره فى نيه لبسه اما الأسدال بقى فده بجد الى البنات غفلانه عنه مش عارف ليه مع انه تحفه وبجد استايل .

3_ اما الأرتباط فانا قررت موجعش دماغى ربنا يخلى لنا الحاجه واهى من قريب كده بتدور لنا على عروسه ولنى ليا مواصفات غريبه شويه فربنا يعنها ويصبرنى بقى هههههههههههههههههههه

شكرا اسلام وبجد موضوعك 10/10