المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تجمع للنحيفات

هدى على
10-09-2009, 09:57 PM
كل وحدة شايفة نفسها نحيفة وجربت كل حاجة وراحت للدكاترةوياست وزهقت تدخل معانا ونشارك بعض وتقول على وزنها وطولها ونمشى مع بعض على نظام للوصول للوزن المثالى بس شرط اننا يكون عندنا عزيمة واصرار فى زيادة الوزن وبعدين عمرك ماهتزيدى الا لو فية تشجيع واصرار اوكى .

الورده البيضاء
10-10-2009, 11:44 AM
تسلمى ياهدى الله ينور
اتمنى ان الموضوع ينجح
مفيش حاجة عندك للتخسيس ؟:)

الورده البيضاء
10-10-2009, 11:45 AM
باتكلم جد والله
لو عندك وصفات للنخسيس ياريت تعضيها علينا
وتبقى مشكورة جدااااااااا

هدى على
10-10-2009, 05:00 PM
اية ياجماعة عيزين تفهمونى ان المنتدى كلة مقلبظ لالالالالالالالا مش ممكن احنا عيزين نساعد بعضينا ونشجع بعضينا فبالتالى هيكون عندنا اصرار وعزيمة للوصول للهدف المرغوب فية

ايات يوسف
10-10-2009, 08:15 PM
بشكرك يا هدي موضوعك جميل بالنسبالي
انا هبقي من الشاركين معاكي
بصي بقي انا وزني 52 وطولي حوالي163 او ازيد هو انا عموما طولي كويس
انا كنت هروح لدكتور بس قالولي بلاش بيلعبوا في الهرمونات وده غلط فا غيرت راي
وعندي حجات كتير وصفات يعني واكلات بس مين مافيش
اهو هحاول معاكي ونشجع بعض

هدى على
10-10-2009, 09:46 PM
بشكرك ياآيات على المشاركة وايد على ايد تساعد وبتمنى يكون فية مشاركات اكتر ويكون عندنا اصرار وعزيمة
احنا هنمشى على نظام مش معقد ولا حاجة اوكى
1/نجيب فاتح للشهية اسمة ترايكتين هتلاقوة ب4جنية فى الصيدلية.تخدى منة حباية قبل العشاء بنصف ساعة.
2/هاتى اقراص خميرة من الصيدلية هتلاقيها علبة فيها 60حباية تخدى 2قرص بعدكل وجبة( الفطار والغداء والعشاء ) هتلاقيها ب6جنية .
3/هاتى بلح رمضان وحطى علية طحينة وكلي 3 ملاعق بعد كل وجبة.
4/هاتى حلبة مطحونة سادة من عند العطار او اى حد (خدى ملعقة حلبة وحطيها فى نصف كباية ماية وسكر او ملعقة عسل وحطيها على النار لغاية ماتفور وسبيها تدفى واشربيها على الريق فى الصباح وبعد كل وجبة بس اهم حاجة تخديها على الريق الصبح ) اوكى دلوقتى انتى عارفة وزنك امشى على الطريقة دية واوزنى نفسك كمان اسبوع وقوليلى زدتى كام وخليكى متابعة على طول معانا اوكى
(تحذير) محدش يشرب مياة قبل الاكل ولا نصف الاكل عشان متشبعوش وكلوا عادى خالص واهم حاجة طبق السلطة فى الاكل او مخلل اوكى .
حاولوا بين الوجبات تاكلوا سودانى او فاكهة او عصير لبن بالموز ودة مفيد جدا.

المطلوب بقى من كل واحدة تشارك انها تمشى على النظام دة وكل اسبوع توزن نفسها وتشوف زادت كام كيلو وتتابع معانا لغاية متصل للوزن المثالى اوكى ولازم يبقى عندنا عزيمة ومنشغلش نفسنا اوى بحاجة اوكى .

الورده البيضاء
10-11-2009, 12:28 AM
الله ينور ياهدى
جزاكى الله كل خير
وياريت ياايات بعد ماتجربى الوصفة تقوليلنا النتيجة عشان باقى اخواتك يشوفو النتيجة ويجربوها

هدى على
10-11-2009, 05:04 PM
دة نورك ياوردة وبشكر ايات على مشاركتها وياريت الكل يشارك ولو عندة معلومات مفيدة اوكى مفيش مانع وزى مقولت ايد على ايد تساعد وهيبفى فية تنافس ومسابقات كمان للوصول للوزن المثالى .