المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هام لطلاب الفرقة الاولى انتساب

alex
11-26-2009, 12:44 AM
الى طلاب اولى انتساب مطلوب فى اسكتش العملية المحاضرات و السكاشن ومعلومات عن gogal earth وحل الامتحانات السابقة .....تمنياتى بالتوفيق........

Horiaa Swedan
11-26-2009, 03:18 AM
اشكرك على هذا الموضوع وعلى هذه الافاده ولون كان عندى ملحظه يوم موضوع مثبت بيعرض اخبار القسم ممكن فيما بعد تسيب اى اخبار جديده فى

قبل مرورى واشكرك شكرا جزيلا

samaa
11-28-2009, 11:52 PM
طيب مين اللى طالبها وهنعملها ازاى واية المطلوب بالضبط

alex
12-02-2009, 07:08 PM
اشكرك بجد يا حورية على التقييم والمداخلة ويارب اشوفك باش مهندسة قد الدنيا

alex
12-02-2009, 07:13 PM
الاول يا samaa حنكتب المحاضرات اللى اخدناها مع د/السودانى حوالى 8 محاضرات وبعدين حل الامتحانات لحد ما وصلنا فى المنهج والناحية التانية من الاسكتش نكتب السكاشن

bondoq
12-04-2009, 09:36 AM
انا ما حضرتش اخر محاضرتين لدكتور السوداني علشان ظروف مرضيه
انا سألت ناس كتير في مواضيع الاسكتش اللي هايتسلم ده و ما حدش افادني في اي حاجه خاااااالص
نظام داري على شمعتك ...
المفروض الاسكتش ده يتسلم امتى ؟؟
انا خلصت المحاضرات و البحث بس لسه فاضل الامتحانات و السكاشن

alex
12-04-2009, 07:07 PM
انا ما حضرتش اخر محاضرتين لدكتور السوداني علشان ظروف مرضيه
انا سألت ناس كتير في مواضيع الاسكتش اللي هايتسلم ده و ما حدش افادني في اي حاجه خاااااالص
نظام داري على شمعتك ...
المفروض الاسكتش ده يتسلم امتى ؟؟
انا خلصت المحاضرات و البحث بس لسه فاضل الامتحانات و السكاشن

اشكرك على مشاركتك معانا بس؟؟
ازاى بتقول خلصت المحاضرات وانتا محضرتش اخر محاضرتين ؟؟؟
والاسكتش مش حيتسلم دلوقتى عشان لسة هنكمل المحاضرات والسكاشن اللى حناخدها بعد اجازة العيد ......
والامتحانات حل لحد ما اخدنا فى المنهج (55 صفحة) من 2005 لحد 2009 ..
شوف انا لسة مخلصتش البحث ياريت لو تفدنى بأى معلومة عنة وبلاش تدارى على شمعتك !!!

bondoq
12-04-2009, 07:32 PM
الدكتور في اخر محاضرتين حل معاكم مسائل
اظن هاتبقى سهلة اوي اني انقلها من اي حد .. لكن المحاضرات اللي قبل كده كلها جاهزة معايا !! :g:
و بالنسبة للبحث دةلينك ممكن تجيب منه معلومات عامه عن جوجل ايرت
http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Earth
و ده الترجمه بتاعته عربي
http://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%84_%D8%A5%D9%8A%D8%B1%D8%AB

بالنسبة بقى لشرح طريقه عمل البرنامج اللي احنا المفروض هانكتبها في البحث دي انت تعملها ب اسلوبك و لو في حاجه وقفت مع اي حد يقول ...
و بالنسبة للبرنامج انا مش عارف اقدر اكتب اللنك بتاعه او لأ علشان قوانين المنتدى
لو قوانين المنتدى تسمح بدة اوكي مفيش مشاكل .. ياريت حد من المشرفين يقول على مواضيع القوانين ده

goldman9001
12-05-2009, 07:46 AM
طب ممكن بعد ازنكم يا شباب تقولولى اخدنا لغاية فين فى الكتاب يعنى صفحة كام وصفحة كام مثلا واية الملغى
اما عن المحاضرات فا انا مش عارف اجمعها خالص لو فى حد فيكم يا شباب يعرف يقابلنى حتى فى الكلية يديهالى اصورها كلها يبقى مشكور جدا جدا واسف لو تقلت عليكم

alex
12-06-2009, 04:32 AM
طب ممكن بعد ازنكم يا شباب تقولولى اخدنا لغاية فين فى الكتاب يعنى صفحة كام وصفحة كام مثلا واية الملغى
اما عن المحاضرات فا انا مش عارف اجمعها خالص لو فى حد فيكم يا شباب يعرف يقابلنى حتى فى الكلية يديهالى اصورها كلها يبقى مشكور جدا جدا واسف لو تقلت عليكم

احنا اخدنا فى الكتاب لغاية صفحة 55 يعنى فصلين !!
ماعدا جهاز السكستان والافق الصناعى بس ...
الدكتور مقلش انهم ملغيين قال لسة مخدنهمش ؟؟

goldman9001
12-06-2009, 10:31 PM
شكرالردك ياباشا طلب تانى معلش
ممكن تقولى اخدنا لغاية فين كمان فى جغرافيا افريقيا والكشوف الجغرافية فى الكتاب واسف مرة تانية على الازعاج