المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لما تخرجي للشارع وانتى حاطة برفان

KAREEM
10-20-2010, 09:36 PM
لما تخرجي للشارع وانتى حاطة برفان .... كل واحد هيشم ريحته ذنووووووبذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي ....و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!

لما تخرجي للشارع وانتى لابسة هدوم آآآخرشياكة و ألوان آآآآآخرزهزهة : ) ألوان فاقعة و عاملة كونتراست جنان إيشي أصفرعلى فوشيا ....و الموضةالسنة دى الكروهات ....كل مربع لون : )وتخرجي فتلفتي نظرشاب مسكين كان ماشي في حاله وخارج من بيته وهوناوي يغض بصره ...ولا حتى تلفتي نظر واحد كان خارج ناوى يبص ....ذنووووووبذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي ....و بتفقدي .... وكل دهمن غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!

لما تخرجي الشارع و انتى لابسة بنطلون مبين مفاتنك حتى لو كنتى رفعية فهو لازم لازم مدام اسمه بنطلو ن هيبين مفاتنك......وكمان لابسة بادي ....أو لابسة معصم ضيق لحد الكوعين : ) و مجسمة حجم إيديكي....فتلاقي واحد لزقت عينه فيكي ومش عايزة تنزل : ) .....هو عمال ياخد ذنووووب ....و انتى العداد شغال!!!ذنووووووبذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي ....و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!

والمصيبةالكبيرة لو كنتى سبب في إنه يتسخط على ربناو يكره حياته بسبب إنه مش لاقي يتجوزو لكنه بيحاول ينسى الموضوع ...لكن لما يشوفك بالمنظر ده ...للأسف يتسخط على قدر الله و يتمنى إنه يموت ولا إنه يتعذب بالشكل ده كل يوم!!!

ذنووووووبذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي ....و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..

مش خــــــــايفة!!!!لما انتى وصاحبتك راكبين مواصلة و الوقت طوّل وعمالين نرغي على البت زيزي اللى تخنت اوووى اليومين دول والبت سمسم اللى خطيبها سابها عشان عايزة تدبسه في الستايربس هي أصلا ماكنتش عجباه عشان كدة كان بيتلكك!!!عمالة تغتابي الناس و تجيبي في سيرة فلانة وعلانة و كمان تنقلي كلام و توقعي ما بين الناس من غير ما تحسي...

ذنووووووبذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي ....و بتفقدي .... وكل ده منغيـــــــــر ما تحسي..

مش خــــــــايفة!!!!لما تخرجي وانتى حاطة شوية ميك أب خفيف ....شوية كحل على زبدة كاكاوحمرا....شوية روجاجو ...على شوية بنكيك خفيف اوووى عشان ما تبانش بشرتي باهتة بس...طب افهم بس انتى متزينة لمييييييييين؟؟؟

ولا المخطوبه نفسى اعرف بتتزين ليه منتى خلاص اتخطبتى

ولا الديوس(خطيبها /زوجها) اللى سبها كده من الاصل تمشى جانبه بالمنظر ده كما قال الرسول عليه افضل الصلوة والسلام

مين ده اللى هيبصلك و خايفة اوووى كدة على مشاعره انه لازم يشوفك حلوة!!!!! و مش واخدة بالك من نظر ربنا لكي!!!!

خلاص بصلك الشباب زى ما كنتى عايزة ... وانتى العداد شغااااااال!!!

ذنووووووبذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي ....و بتفقدي .... وكل ده منغيـــــــــر ما تحسي..

مش خــــــــايفة!!!!وعلى فكرة بقى الشباب نفسهم بيقولوا لبعض إن اللى بتحط أي حاجة في وشها ولاأى أدني مكياج دى واحدة هى عايزة تتعاكس.... وحلال فيها المعاكسة!!!!!!!!شوفتى اللى عايزة ترضيهم بيقولوا عليكي إيه؟؟؟؟؟

تعالى نشوف الجنب التــــــــاني...واحدةخارجة من بيتها قبل ما تخرج بصيت على المرايا شافت كل حاجة تمام حجابي تمام مافيش شعرة باينة .... مافيش حاجة مبينة مفاتني....ألوان هادية غامقة متناسقة مافيش لونين على بعض...تلف يمين وشمال....تمااااام مافيش حاجة مجسمة جسمي....كله واسع و فضفاض...تخرج تمشي في الشارع على جنب بعيد عن وسط الطريق .....عمالة تسبح وتستغفر....تقول لحد اول التقاطع الجاى إستغفار ...و الشارع الجاى تكبير.....و أول ما أركب العربية هنشتغل تسبيح....تفكر صاحبتها اللى راكبة معاها بأذكار ركوب الدابة :(سُبْحانَ الَّذِي سَخَّرَلَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَه ُمُقْرِنِينَ *

وَإِنَّاإِلَى رَبِّنَالَمُنقَلِبُونَ)

الحمد لله 3مرات

والله أكبر 3 مرات

سبحانك اللهم إنىظلمت نفسى فاغفر لى إنه لا يغفرالذنوب إلا أنت

بدل ما يجيبوا سيرة فلانة و علانة ينافسوابعض مين هتقول الكلمتان الحبيبتان للرحمن أكتر من التانية ( سبحان الله و بحمده...سبحان الله العظيم) ...

او تطلع مصحف الجيب الصغيراللى مش بيفارق شنطتها وتقرأ في سرها ربع أو أتنين....

اللى بتعمل كدة ليه هى خايفة على ميزانها و أنتى مشخايفة؟؟؟؟

قال الله تعالى :

(وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ ۚ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ*وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُم بِمَاكَانُوا بِآيَاتِنَا يَظْلِمُونَ

الاعراف(8/9)

و قال تعالى :

(فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ*وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ الَّذِينَخَسِرُوا أَنفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ )

المؤمنون (102/103)

للامانة م ن ق و ل

MUHAMED SAMY
10-20-2010, 10:06 PM
بيس يا كيمو
والله موضوع فى
الجــــــــــــــــــــــــــــــــول
موش عارف بيكون ايه احساسهم اللى عاملين كده
منهم لله:a30:

الناس دى تقريبا مبتفكرش

ولا الديوس اللى قاعد فى البيت بيكون ايه
شعوره لما بنته ولا اخته بتنزل من البيت كده
ولو ابوها ميت وملهاش اخ ومفيش راجل فى عليتهم
بيكون ايه شعورها نفسها

منهم لله اللى قفلو الكام قناة اللى
غيرة شوية فى الناس
وتقريبا مبقاش فى فرق
بين الولد والبنت
المحترم محترم سيبك انت
"اذا ضاع الحياء فلا حياة"

ولو بتسأل اى حد ترضى ان بنتك او اختك تقف ترغى مع
او تتمشى معاه على سبيل انهم صحاب
بيقولك هو انا مركب اريل

طب ليه بترضاه على غيرك

اللهم اهدنى لما تحبه وترضاه

وإذا سألت عن الكنانة : فقل لهم هى أمة تلهو وشعب يلعب

KAREEM
10-20-2010, 11:35 PM
كلامك سليم جدا يا سامى
بغض النظر عن الجملة الاخير
انت عارف :a18:
نورت الموضوع يا برنس

حنين الحياة
10-21-2010, 07:55 PM
لا الله الا الله محمد رسول الله....هو كل المواضيع الايام ديه عن البنات:a25:....عندك حق ياكريم بقينا نشوف حاجات غريبه الايام ديه والمحترمه الايام ديه بتبقي معقده وان لله وان اليه راجعون

mohamed ali
10-21-2010, 08:12 PM
اولا موضوع جميل جدا وشكرا ع طرحُه للمناقشة

ثانيا انا حتكلم على النوع الاول من البنات عشان بنشوفهم كتير فى حياتنا اليومية

انا مش حقول غير ان البنت دى بتبارز ربنا سبحانه وتعالى بالمعصية من خلال جسمها

مفكرتش ان ممكن ربنا يبتليها فى جسمها دا وانه فى النهاية سوف يكون طعام للدود

وزى ماانتا قولت ان بعضهم يعتقد ان لازم تعمل داعشان تتجوز ، طيب ازاى انتى كده بتتمنى ان تتجوزى بهذه الطريقة

التى تغضب ربنا سبحانه وتعالى يبقى ربنا مش حيبارك فيها .

فى النهاية ربنا يهديهم يارب

بلاضافة الى هذا الجملة

ليه متتغيرش ونتغير معاها

انا اقولك اننا أمة تتطلع للافضل وشعب يتطور " باذن الله"

Abdo Samy
10-21-2010, 08:22 PM
تسلم يا كيمو على الموضوع

esraa
10-21-2010, 10:05 PM
و الله يا كيمو عندك حق فى كل اللى انت قلته

ربنا يهدينا و يهدى ابناء المسلمين اجمعين

KAREEM
10-21-2010, 10:34 PM
لا الله الا الله محمد رسول الله....هو كل المواضيع الايام ديه عن البنات:a25:....عندك حق ياكريم بقينا نشوف حاجات غريبه الايام ديه والمحترمه الايام ديه بتبقي معقده وان لله وان اليه راجعون

ربنا يكرمك يا حنين
انتى من الناس المحترمة
بشهادة الجميع

نورتى الموضوع بمرورك

KAREEM
10-21-2010, 10:36 PM
اولا موضوع جميل جدا وشكرا ع طرحُه للمناقشة

ثانيا انا حتكلم على النوع الاول من البنات عشان بنشوفهم كتير فى حياتنا اليومية

انا مش حقول غير ان البنت دى بتبارز ربنا سبحانه وتعالى بالمعصية من خلال جسمها

مفكرتش ان ممكن ربنا يبتليها فى جسمها دا وانه فى النهاية سوف يكون طعام للدود

وزى ماانتا قولت ان بعضهم يعتقد ان لازم تعمل داعشان تتجوز ، طيب ازاى انتى كده بتتمنى ان تتجوزى بهذه الطريقة

التى تغضب ربنا سبحانه وتعالى يبقى ربنا مش حيبارك فيها .

فى النهاية ربنا يهديهم يارب

بلاضافة الى هذا الجملة

ليه متتغيرش ونتغير معاها

انا اقولك اننا أمة تتطلع للافضل وشعب يتطور " باذن الله"

كلام سليم يا على حلوة فكرة تغيير الجملة دى

بس ايه الجملتين اللى فى الاول دول
شوف انا صاحبك بقى لى قد ايه
اول مره تقنعنى بجملة واحدة
لا بجد يسلم فومك

KAREEM
10-21-2010, 10:36 PM