المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : قصة حب حقيقى صادمة جدا



zoro313
12-11-2008, 01:45 AM
قصة حب حقيقي صادمة جداً



هذه هي القصة الحقيقية لشاب اسمه " بلال " ، كان يعمل في شركة اتصالات،

له صديقة اسمها "حنان" زميلة لي.. وافتها المنية منذ سنتين

كانوا عشاق بمعنى الكلمة و دائمي التحدث عبر الهاتف.

ما وجدت حنان إلا والهاتف الخليوي بيدها. حتى أنها غيرت الشبكة التي تستخدمها كي تمتلك نفس شبكة بلال، وبذلك يكون كلا منها على نفس الشبكة..

كانت تقضى نصف اليوم في الحديث معه..

قبل أن توافيها المنية كانت دائماً تخبر صديقاتها ( إذا وافتني المنية ، أرجو أن تدفنوا معي هاتفي الخليوي..وقالت نفس الشيء لأهلها)



بعد وفاتها ، لم يستطع الناس حمل جثمانها ، والكثير منهم حاول القيام بذلك ولكن دون جدوى ،

الكثيرون تابعوا المحاولة، لكن النتائج كانت واحدة

في نهاية المطاف اتصلوا بشخص معرفة لأحد الجيران ، معروف بقدرته على التواصل مع الأموات ، والذي كان صديقا لوالدها.



أخذ عصا وبدأ يتحدث إلى نفسه ببطء..



بعد بضع دقائق ، قال: ان "هذه الفتاة تفتقد شيئا هنا..."

فاخبره صديقاتها بان رغبتها كانت أن يدفن هاتفها الخليوي معها..

فقاموا بفتح التابوت وتم وضع الهاتف الخليوي والشريحة الخاصة بها داخل النعش

بعدها قاموا برفع النعش بسهولة وتم وضعها فى الحافلة..



قد صدمنا جميعا..!!!



أصدقاء حنان لم يخبروا بلال بالوفاة ، لأنه كان في سفر





بعد أسبوعين اتصل بلال بصديقة حنان



بلال :. ..."مرحبا ، أنا قادم اليوم... أريد أن أفاجأ حنان بقدومي.. دعينا نلتقي في مطعمنا المفضل .. أرجوكي لا تبلغي حنان بقدومي "

وردت صديقتها: ... "عد إلى المنزل أولاً، أريد أن أخبرك بشيء مهم جداً"

بعد وصوله ، اخبرته بوفاة حنان..

ظن بلال انها تخدعه. ضحك وقال "لا تحاول خداعي، اطلبي من حنان الخروج بعد الظهر برفقتك إلى المطعم، لقد أحضرت لها هدية. أرجو وقف هذا الهراء "

التقى بلال مع صديقة حنان.. فأخذته صديقتها إلى منزل حنان ليتأكد..

أخبروه أهلها بنفسهم بأنها توفيت وقدموا له شهادة الوفاة الأصلية قدموا له الدليل كي يصدقهم.

شرع بلال في البكاء وقال... "هذا ليس صحيحا. نحن تحدثنا بالأمس ومازالت تتصل بي" وبدأ بلال بالارتجاف والبكاء

فجأةً ، رن هاتف بلال الخليوي ... " انظروا هذه حنان ، أترون هذا.. " قال بلال



و أطلع أسرتها على الهاتف... طلب الجميع منه الرد....



وتحدث بواسطة استخدام مكبرات الصوت...



الجميع استمع لمحادثتهم ...



بصوت عال وواضح ، لا تداخل للخطوط ، لا أزيز..



انه صوت حنان الفعلي ولا يمكن لأحد استخدام شريحة الهاتف لأنه تم مسمرتها داخل النعش !!!!!!!!





أنذهل الجميع و طلبوا تعريفاً لما يحدث من نفس الشخص الذي يستطيع التحدث مع الموتى...



أتى ولم يستطع حل اللغز إلا بعد 5 ساعات





ثم اكتشف ما جعل الجميع فى صدمة حقيقة....



@



@



@



@







أن vodafone تمتلك أفضل تغطية...أينما ذهبت فشبكة vodafone تتبعك!!!

Youssef Mostafa
12-11-2008, 01:57 AM
هههههههههههههههههههههه والله انت الوحيد اللى بتضحكنى فىالمنتدى دة

zoro313
12-11-2008, 02:04 AM
اى خدمة يا يوسف تعالى كل يومِِِ

bosy
12-11-2008, 02:52 AM
هههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههه

يابنى حرااااااااااااااااام عليك ده انا مبقاش فيه اعصاب ولا نفس خاااااااااااالص
انا قعده لوحدى والدنيا ضلمه


انا شكلى هموت بالسكته القلبيه منك يا زورو

free eagle
12-11-2008, 03:05 AM
جامدة يا حليم بس انت مش شايفة انها دخلت ف الغلط شوية



يعنى المفروض منهزر ف الموت والكلام بتاع ربنا يعنى نهزر ف امور دنيوية بس



يا ريت يا حليم بس هى جامدة اوى

dalia ahmed attia
12-11-2008, 03:16 AM
ههههههههههههههههه
حرام عليك انا صدقت انا قولت ادة فى اية

zoro313
12-11-2008, 03:35 AM
منورين يا شباب

سلمي جمال
12-11-2008, 03:45 AM
احلي حاجة انك بتحط قصص بتشد الانتباه اوي

بس شغل جامد والله
شكرا اوي

zoro313
12-11-2008, 04:14 AM
منورى يا قمر

Rania Ismail
12-11-2008, 05:28 PM
ههههههههههههههههههههههههه
جميله جدا يا زورو
جااااااااامده مووووووووووووووووووووووووووووووووت
انا بجد كنت عاوزه اعرف نهايتها على طول بجد بجد القصه مشوقه
هههههههههههههههههههههههههه
تسلم يا زورو بجد فوق الرائع

zoro313
12-11-2008, 06:05 PM
ربنا يخليكى يا رانيا
شكرا لردك

Night Moon
12-11-2008, 07:52 PM
حرام عليك يازورو اللي بتعملو فينا دة والله بتبوظ اعصابنا كل مرة حرام عليك

تولين
12-11-2008, 08:39 PM
ايه ده يازورو كدة وجعت قلبى خلتنى اصدق
بسسسسسسسسسس حلوةةةةةةةة ههههههههههههههههههه

zoro313
12-11-2008, 08:44 PM
منورين يا احلى اعضاء

A@E
12-12-2008, 05:33 AM
انت استاذ حقك تبقى ............... القسم دة

Zooma
12-12-2008, 12:46 PM
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههه
حلوة يا زروه تسلم ايدك يا معلم
بس عندى حاجه عايز اقولها
ممكن بس يا محمد تطلب من الاعضاء ماتقولكش يا حلبم
عشان ده اسم من اسماء الله الحسنى
ماشى يا حمو وتسلم ايدك يا معلم على الموضوع الجامد ده

The[H]KinG
12-12-2008, 02:53 PM
ههههههههههههههههههههه

جااااااااااااااااامدة يا معلم
فى انتظار المزيد

zoro313
12-15-2008, 12:03 AM
شكرا للمشاركة

A.H.D
12-17-2008, 12:55 AM
حرام عليك انا موت من العياط فكرتها بجد واللة العظيم حرام عليك

farida
12-17-2008, 09:13 PM
ههههههههههههههههه بجد حرام عليك انا جتلي سكتة قلبية و لازم يعني تبوظ اعصابنا اكتر ماهية بايظة هههههههههههههه بس جامدة اوي

zoro313
12-24-2008, 12:35 AM
منورى يا فريده