المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الحب خلاص بقى موضة قديمة

جوليت الحب
04-12-2009, 01:49 AM
و أصبح الحب ....... موضة قديمة ...

الموضوع النهارده غريب جدا فعلا ممكن يكون كلنا بنشوفه خاصة انه فعلا بقى شبه وجبة تيك اواى او دليفيرى بنطلبه يجلينا حالا
حاجات غريبه فعلا بتحصل قدامى وبشوفها ويااما تصيب ويااما تخيب فعلا الحب بقى مع وقف التنفيذ لازم تنفذ شوية شروط وبعدين نحدد بقى اذا كنت هتقدر تكمل مع الى بتحبه ده ولا لاء
طبعا الموضوع ببساطه الى بيحصل بين الاولاد والبنات اليومين وده المشهور فعلا اليومين دول وبيخلقوا قصة حب من الهواء فعلا وزى ماقلت ممكن القصة دى تضرب معاك زى البورصة لااما تطلع فوق لااما تنزل وتخسر فعلا هيا بقت كده ...............
.................................................. ......................

واحد صاحبنا معاه موبيل وهوه قاعد فاضى مش وراه حاجه يمسك موبيله ويضرب رقم غريب فجأة يسمع صوت رقيق صوت جميل الو انت مين لا انت الى مين طيب ممكن نتعرف طيب انت جبت نمرتى منين طيب انت عاوز مين فجأة تلاقى الحوار بيتحول بسرعه جدا وتلاقى الاتنين بيتفقوا على انهم لازم يتقابلوا عشان يتعرفوا على بعض وفعلا يتم اللقاء ويتقابلوا وبعدها يااه انتى الى كنتى بتكلمينى فى التليفون وانت بقى الى كنت بتكلمنى فى التليفون طيب انا بحبك وانا كمان طيب وانت عرفتى حد قبلى اكيد لاء انت اول واحد فى قلبى او خلاص نسيت كل الى عشته قبلك وحياتك بقت ليا لوحدى
طبعا لو مش اتفقوا مع بعص لما المقابله تخلص يتصل بيها ويقولها على فكرة احنا هنبقى اصحاب يعنى كده كده مش هنخسر اهم حاجه نكون مع بعض
فعلا زى ماتكون صفقه وبنتفق عليها على العموم احنا مع بعض كملنا حبيبين كملنا كملنا صديقين كملنا
.................................................. ..............................
.......
الحوار ده بيدور كتير بين الشباب اليومين دول وبقى الموضوع عامل زى صفقه بيتفقوا عليها انت هتعملى ايه وانا اعملك ايه ..
اكيد انا قولت مثال واحد بس وفى امثله تانيه كتير كل الى عاوز اقوله ليه الحب الوقتى بقى بيجى من الهوى
ليه الحب وصل لدرجة انه يبقى ضربة حظ !
ممكن نسمى العلاقة دى علاقة حب ممكن فعلا تحب الحب ده
انت توافق ان الحب يبقى تيك اواى او اما بورصه يطلع فوق او ينزل تحت
طب ازاى انت حبيت واحده من خلال الصوت من خلال مقابله من خلال وعد قاله لسانك ده كفايه عشان نثبت حبنا ده كفيل لااحياء حبنا
بس دى موضه والكل ماشى عليها انتشرت بصورة غريبة بكذا صورة وبكذا طريقه الكل بدأ يلعبها وكل ده ليه ؟؟
هو ده حب ؟ هو ده احساس ؟ هو ده امان ؟ هو ده وعد ؟ هوه ده صدق ؟ هوه ده تعاون ؟..ده ايه وليه كل الى بيحصل !

كل واحد يقرا الكلام دة يعلق علية ضرورى بجد

Youssef Mostafa
04-12-2009, 02:01 AM
مش بيحص كتيييير ياجوليت

والدنيا دى كبيرة حتلاقى فيا الوحش وفيها الحلو وفيها الحلو اوى كمان

جوليت الحب
04-12-2009, 12:25 PM
بص يا يوسف طبعا انا محترمة جدا رايك اكيد ووجهة نظرك دى بس انت اهو قولت مش كتير يعنى بيحصل وانا شايفة انة كتير بجد والله بيحصل كدا مفيش حب حقيقى وشكراعلى الاضافة بتاعتك بجد

Ma7amed Adel
04-12-2009, 07:08 PM
والله انا اويدك في هذه النظرة الجميلة يا برنسيسة علشان هو عمال يا جاوح معايا فى الموضوع دى من يومين ان الحب اصبح حب مظاهر وراس مال

samomran
04-12-2009, 08:07 PM
انا اؤيدك يا برنسيسه

بجد موضوع جميل اوى اوى

Yamyam
04-12-2009, 08:14 PM
بس ده ما يبقاش اسمه حب

ممكن تسليه او لعب بالمشاعر

Marwa Mahmoud
04-12-2009, 08:55 PM
بشكرك جدااا على الموضوع الجميل ده

تسلمى يا قمر

جنات
04-12-2009, 10:42 PM
اولا بشكرك على الموضوع يا جوليت ده طبعا مش حب ابدا ااااا ده تسميه تسليه بسبب الوقت الفاضى او فراغ عاطفى وبيستغله غلط او لعب عيال المهم انه ابعد ما يكون عن الحب والاحساس

Yamyam
04-13-2009, 11:30 PM
بأيدك يا جنات فعلاً بيكون مجرد احتياج للحب ليس اكتر

روميو الحب
04-14-2009, 12:07 AM
على فكرة الموضوع دة مهم جدا بس لازم الناس كلها تعرف ان فى ناس كتير اوى حلوة وقلبوهم جميل ولما بيحبو بيحبو بجد

جوليت الحب
04-14-2009, 12:09 AM
على فكرة انا بحترم كل واحد يقولى راية فىى الموضوع دة بجد لانى شايقة انة بيتكرر كتير اوى كمان بس انا اكيد عارفة ان فى ناس كويسين بس انا شايفة موضة الحب دلوقتى بقيت تيك اواى بجد

samomran
04-14-2009, 01:47 PM
ههههههههههههههههههه

ممكن اعرف بعد اذنك تيك اواى ازاى

ممكن توضيح يا برنسيسه

GooD_DrSh
04-14-2009, 11:54 PM
اولا موضوعك بيحصل كتير اوووووووووى اووووووووووى اليومين دووول
وفعلا زى ما قولتى الو وكلمه من هنا وكلمه من هنا هووب تلاقى الاتنين يوقلك احنا بنحب بعض
ودى بتحصل كتير مع صحااااابى
الحب طبعا بيحصل من المواقف اللى تعملها قصاد حبيبك او عشان حبيبك او حبيبتك يعنى اقصد انه لازم يكون موقف كدا فيس تو فيس
مش مجرد كلام ..
اه صحيح فى ناس بتتعلق بالحب دا اوووى لاكن الطرف التانى بتبقى ناصحه وعامله حسابه من الاول ان دا لعب عيال وعشان كدا ناس بتتصدم كتير
وتقولك انا كرهت الحب ؟؟ طاب منتا من الاول اللى اخترت غلط وصدقت اى كلام بيتقالك ؟؟
عشان تحب بجد لازم يبقى فى بينكوا مواقف كدا توضح انتا فعلا بتحب حبيبك دا ولا مجرد كلام ...

ومعلش طولت عليكى يا قمر بس موضوك بجد ف الجووووووووووووووووووووووووووووووون 110 / 100

جوليت الحب
04-15-2009, 01:07 PM
انا بشكرك اوى على توضيحك للموضوع
وانا معاك فى كل كلمة
لان دة بيحصل كتير اوى
ومش معنى انى اتكلمت فى الموضوع دة
يبقى انا بقول مفيش حب
لا الكلام دة غلط
فى حب بجد بس قليل اووووووووووووووووى
فى الزمن الى احنا فية
فانا هنا بتكلم على نموذج من الناس ونموذج
من مشاعر كلها وهم وبيظلموا الحب معاهم
لان دة اساسا مش حب
دة اسمة لعب
بس بيحصل كتير اووووووى دلوقتى
يارب اكون قدرت اوضح النقطة دى
لاى حد رد على موضوعى

ميرا مار
04-17-2009, 12:50 AM
يعنى يا جولييت

كتير بيحصل

والحب الحقيقى كمان موجود.. بس للاسف ساعات بيتحط فى اختبارات

يا تضيعه يا تقويه ويرجع اقوى من الاول

بس النوع دا من الحب نااااااااااادر جدا جدا..وصعب فى الزمن دا تلاقيه

مصطفى جابر
04-17-2009, 12:59 AM
يا جماعه الموضوع يتلخص فى ان ات لو عايز تحب بالطريقه دى هتحب ولو عايز بالطريقه التانيه هتلاقى برضه يعنى انا لو مش عايز الطريقه دى مش هجارى الشخص التانى فى الموضوع وهلاقى ناسش كتير اوى عايزه تحب بطريقه محترمه لانى انا اللى متحكم فى نفسى مش حد تانى يعنى انت اللى بتفرض الطريقه وكله فى الاخر نصيب

usama mohammed
04-17-2009, 01:42 AM
الحب مواجهة كبري ابحارا ضد التيار

جوليت الحب
06-28-2009, 06:37 PM
يلا عاوزة مناقشة للموضوع دا مستنية اهو يا جماعة رايكوا

semsem
07-05-2009, 11:19 AM
لالا ده استحالة يكون حب
ممكن يكون ناس محتاجة للحب محتاجيين يضيعوا وقتهم يتسلوا بس حب لا استحالة هما بيقنعوا نفسهم ان ده اسمه حب
وبعدين هى مش كتير فعلا
متهياليش انه محتاج تليفون عشان يتعرف على بنت بقى التعارف اسهل من اللب والمصاصة بقت حاجة عادية اكن مفيش احترام للام والاب ولا نفسه ولا قبل كل ده
ر بنااااااااااااااا

جوليت الحب
07-05-2009, 07:23 PM
لالا ده استحالة يكون حب
ممكن يكون ناس محتاجة للحب محتاجيين يضيعوا وقتهم يتسلوا بس حب لا استحالة هما بيقنعوا نفسهم ان ده اسمه حب
وبعدين هى مش كتير فعلا
متهياليش انه محتاج تليفون عشان يتعرف على بنت بقى التعارف اسهل من اللب والمصاصة بقت حاجة عادية اكن مفيش احترام للام والاب ولا نفسه ولا قبل كل ده
ر بنااااااااااااااا
شكرا ليكى ياسمسم كتير اوووووووووووووووى وفعلا فى كدا بجد كتير بيحصل فى زمنا دا

شخص مجهول
07-06-2009, 05:31 AM
والله عنددك حق يا جوليت............... كتير فعلا ما يعرفوش معنى الحب......
بس الحب وبكل بساطة مشاعر قبل كل شئ وقوة .......وقوة الرجل فى حبه وقوة المراءة فى حنانها
بس للاسف قولتلك ان مفيش كتير يعرفوا المعنى ده......فنلقى الواحد بيحب دى شوية ودى شوية
معندوش حاجة اسمها حب كل اللى يعرفه قبلات ايدى ........................الخ
والبنت هى اللى تساعده على كده لا وتبقى عارفة انه عايز يمسك ايديها وهى عايزاه.....
وهو يستنى يمسك ايديه عشان يرح فرحا ويقول لاصحابه انا مسكت ايد بنت انت عملتها
فهذا هو حب الشهوات وليس الحب الحقيقى التى تتحول مفرداته لتترجم لغة لا يفهمها سوى القلب
وليست الشهوة

وشكرا على موضوعك المتميز...............وبجد انا اتنرفزت من الاشخاص دى

kitto
07-06-2009, 09:43 AM
ردى على الموضوع دة هو الموضوع اللى بعدة ياريت حد يشوفة

جوليت الحب
07-08-2009, 05:42 PM
ردى على الموضوع دة هو الموضوع اللى بعدة ياريت حد يشوفة

ماشى يا جميلة بجد على ردك وبشكرك انت كمان يا شخص ...... كتير اوى ونورتوا الموضوع كله