المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : قصه واقعيه احبها من دون ان يراها



روميو الحب
04-18-2009, 11:13 PM
حكاية شاب وسيم عمره بين 22 و23 ما يعرف عن الحب شي ولا مره بحياته حاول انه يعرف شئ عن الحب له طله مقبلوه واللي يشوفه على طول يحبه
سافر وربنا وفقوة بوظيفة بس بعيد عن منطقة أهله اللي ساكن فيها والمكان الذى توظف
فيه يمشي الحال بس زيارات البنات علي المكان هذا كثيرة وبيوم جت وحده ودخلت المكان هذا وشافت الولد هذا فأعجبت بيه أخذت رقم المحل
لأنه موجود على اللوحة برا ويوم راحت للبيت اتصلت بيه وحاولت تحتك بيه بالكلام بس حست أسلوبه جاف شوي ولا قدرت تأخذ وتعطي معه وصار كل يوم الساعة 11 المساء تتصل بيه على شان تتعرف أكثر عليه
وتتكلم معاه وهو ما يعرف يقول ايه بس يسمع ويقول إيه ولا طالت الأيام على الطريقة هذي تشجع مره وسألها أنتي ايه الهدف من مكالماتك هذي ولفين عايزة توصلي هي جاوبت على طول لأنها منتظره السؤال هذا قالت عايزة أوصل لقلبك

قال : طيب آنا ما اعرف شي عن الحب ولا حتى اعرف أتكلم فيه ولا افهم لغته
قالت :أنا هعلمك على أيديني وأخليك فيلسوف حب
المهم طالت المحادثة وجت أيام وراحت أيام وعلى الطريقة هذي وهي تعلم فيه وهو يستوعب بسرعةلفاية خلاص حب الولد من كل قلبه لدرجه انه اصبح ما يقدر ينام الليل من كثر التفكير فيها وكل أصدقاءه اصبحو يحسو انه متغير ولا يأكل ونحف واصبح يفكر كثير ويسرح كثير وأحيان يخطي باسمها وينادي أصدقاءه وهم يسألونه من الاسم هذا لان من شكله مبين انه حب وخلاص أعلى مراحل الحب وصل
دارت الأيام ومرت سنه على الطريقة هذي ، واتصل عليها بيوم وكان مزعوج قال لها :أنتي شفتيني وشفتي شكلي وعرفتي أسلوبي وصار لنا سنه ولا شفتك ولا حتى شفت صورتك قالت له :انتظر شويه لغايه ما يضبط وضعي وأخليك تشوفني

قال : لا ..لا.. لازم أشوفك وما راح اسكت لغاية ما توعديني امتى ؟
قالت : طيب الخميس الجاي سوف نخرج للمكان الفلاني نتقابل هناك والكلام هذا كان يوم السبت
تخيلوا الانتظار كيف هيكون من يوم السبت لغايه الخميس اصعب لحظات عمره كان مقضي يومه كله نوم على شان بسرعة الأيام تمشي
وصل يوم الأربعاء وبدا يفكر :
كيف راح يكون شكلها طويلة قصيرة بيضا سمره نحيفه دبدوبه حلوه مثل ما هو راسمها بخياله ؟
كان يفكر بكل شي
واتصلت بيه يوم الخميس قالت له : يالله طالعين وسيارتنا كذا شكلها ولونها كذا ورقم اللوحة كذا
قال : تمام .. اسمعي آنا كل الطريق مقدرش اصبر عايزك كل دقيقتين ترنى على موبايلى على شان أحس انك معاي موجودة وانا عارف انك ما تقدريش تكلمين لأن اهلك معاك صعبه بس اقل شي كل دقيقتين رنيلى
قالت :اوكي
تحركت السيارة وهو حرك بعدها على طول وكل دقيقتين تجيه رنه وعلى الموبايل لغاية انقطعت الرنات اكثر من عشر دقايق
ما قدرش يصبر أرسل رسالة ولا ردت عليه تردد بالاتصال تردد و تردد كثير ما يعرفش يتصل آو يخاف يحرجها مع ا هلها

المهم قرر واتصل على موبايلها مر من جنبه سيارة إسعاف متجهة بنفس الطريق اللي هو يمشي فيه من كثر ما هو مخضوض نزل الموبايل جنبه جرى ورا السيارة وخلى الموبايل يرن ( معاودة الاتصال آليا ) المهم وصل شاف حادث اكثر من رعب منظره مافيه
عائله كاملة يمين الخط منتثرة فيها أربع بنات وشايب وحده عجوز كلهم حالتهم وإشكالهم ميئوس منها بشكل خيالي
السيارة هي نفس السيارة ونفس اللوحة ونفس اللون بس كيف راح يعرفها بين البنات الأربع وهي ما وصفت له حتى شكلها نزل مع اللي نزلوا يشوف بقايا حلمه وبقايا أمله صار ينظر يمين يسار ولو يشوفها مش هيعرفها
سمع صوت موبايل يرن حاول يتبع الصوت لقى وحده من البنات ماسكه الموبايل ويرن باديها وهي شبه ملطخه بالدم ومافي آمل من إنها تعيش آلا بعد إذن الله

شاف اسم المتصل بموبايلها لقى مكتوب !!!!! ( أمل عمري) قال : يمكن هذي وحده من صديقات البنت هذي لكن بدون شعور رفع الموبايل ونظر للاسم اللي هـــــو ( أمل عمري ) وفتح الرقم وكانت الصدمة انه شاف الرقم بتاعوة لان الموبايل لقاه مع وحده كان الجمال ما أنخلق لغيرها بس للآسف فارقت الحياة
وانقلبت اسعد لحظات عمره بثواني إلى أتعس أيام العمر
الرقم لقاه رقمه ولقا اسمه مكتوب ) أمل عمري ) صدمة خلته ينهار ويغمى عليه وانقلوه
معاها للمستشفى هي انتقلت إلى رحمة الله بس هو عاش آو اقصد ما عاشت الضحكة بعدها يوم

وترك الوظيفة وتعقد من عيشته
من عيشته وصار يكره نغمة الموبايل ولا يتكلم مع حد غير إذا كان مجبور انه يرد ويكره أي واحد يجيب أبجدية كلمة حب عنده
سافر عن المنطقة اللي كان موظف فيها وتعرف على آمل عمره اللي أنتها فيها واخذ عهد على نفسه انه مايجي المنطقة دى آلا بنفس اليوم اللي توفى فيه حلمه وصار كل سنه بنفس اليوم يسافر للمنطقة ويمر نفس المكان ويجلس فيه ساعة ويرجع لمنطقته

Soma
04-18-2009, 11:25 PM
قصة رائعه جدا بجد مش عارفه اعبر بالكلام عن القصة الجميلة اوى دى
اتأثرت بيها ودمعت بجد دى قصه حقيقية موجود الحب ده فعلا !!
ميرسى اوى على القصة الهايلة دى

Ma7amed Adel
04-18-2009, 11:27 PM
بجد قصة رائعة الله ينور موضوع رائع

esraa
04-19-2009, 12:02 AM
الله عليك يا روميو .....


بجد قصـــــــــة مؤثرة اوى ....


بس اقولك انا مش عارفة ليه كنت حاسة ان النهايه مش حتكون سعيدة ...
يمكن لأن لحظات السعادة دائما بتمر بسرعة ... و ساعات الانسان مش بيلحق يتهنى بيها ...


بشكرك اوى على القصة الحلوة دى..........

روميو الحب
04-19-2009, 07:12 AM
بجد والله يجماعة انا مكنش قصدى انى اجيب حاجة حزينة او كدة بس بردوة لازم نعرف زى مفى حب عظيم بينتهى نهاية عظيمة فى حب عظيم بينتهى نهاية ماسوية وشكرا للردود الجميلة دى

جوليت الحب
04-19-2009, 03:26 PM
[B]
بجد قصه حلوه اوى وعيط كتيييييييييييير اوى
حرام عليك بجد كلمتها موثرة اوى
وهى كلها على بعضها موثرة اوى
وانت بنى ادم غريب شوية تضحكنا وشوية تزعلنا
حرام عليك
ارحمنا ا بجد[
بس فى الاخر انت هايل وموضوعاتك هايلة اكيد
وكفاية انك
روميو .........

alaa eid
04-19-2009, 05:49 PM
القصة مؤثرررررررررررررة جدااااااااااااا والله بجد قصة جميلة
تسلم ايدك الله ينور عليك

روميو الحب
04-19-2009, 05:52 PM
والله انا ياجوليت زى مبحب انكم تكونو مبسوطين بس بردوة حبيت اخليكو تعرفو ان فى احساس عظيم اوى للحب بجد انتى احساسك كبير اوى يا ..... ومش عارف اقولك غير انك حاجة جميلة اوى

Marwa Mahmoud
04-19-2009, 06:09 PM
شكرا ليك قصة جميلة أوى

تسلم

روميو الحب
04-19-2009, 11:06 PM
شكرا على ردك الجميل دة يا مرمر

روميو الحب
04-20-2009, 07:57 PM
اية يا جماعة انتم مش هتقروا القصة ولا اية

روميو الحب
04-21-2009, 11:26 PM
بجد يا جماعة هية القصة مش عجباكم ولا اية

froty
04-23-2009, 09:29 PM
لا بالعكس القصه فوق الرائعه

هى فعلا نهايه حزينه اوى بس فعلا حلو

بتبين اد ايه الحب ملهوش اسباب علشان شكل اوى اى شىء

الحب من اجل الحب وبس

وتسلم ايدك على القصه

ومنتظرين الجديد

روميو الحب
04-23-2009, 10:18 PM
بجد شكرا لكلامك الجميل دة يا فروتى

وبجد الحمد لله ان القصة عجبت ناس كتير

pretty angel
04-23-2009, 10:35 PM
ياااااااااااااااااااااااااااااااااه يااااااااااااااااااااااااااه

فى كده فى الدنيا

بجد روعه ...... روعه فعلا


شكراااااااااااااا ليك روميو

روميو الحب
04-23-2009, 10:38 PM
شكرا لردك وربنا يقدرنى واجبلكم حجات اجمل واجمل

روميو الحب
04-24-2009, 09:35 PM
بجد والله يارب الموضوع يعجب بقيت الاعضاء

روميو الحب
04-26-2009, 07:50 PM
اية يا جماعة فين ردود بقيت الاعضاء ولا القصة مش عجباكم


دى جميلة اوى والله

koky
04-27-2009, 09:21 AM
ربنا يجزيك يا روميو انا بعيط اهءاهءاهءاهءاهء
بس بجد جميــــــــــــــــــله اوى

روميو الحب
04-27-2009, 09:53 PM
ههههههه معلش يا كوكى متعيطيش

بجد والله الحمد لله ان القصة عجبتك وبجد انا عيط انا كمان

nmm141
05-03-2009, 01:18 AM
يا حراااام احيه دى قصة صعبة جدا اليوم اللى حيشوفها فيه يكون هو يوم الوداع الف شكر ليك

ياسمين
05-14-2009, 06:20 PM
فعلا قصة صعبة جدا
ربنا يرحمها ويصبره
وان شاء الله يجازيه خير واكيد هيحب تانى
لان ربنا مش بيرضى بالظلم

white.Rose
05-15-2009, 10:08 PM
حرااااااااااااااام عليك يا روميو

بجد القصه خليت عنيه تدمع انا مش قولتلك قبل كده انك روميو علي حق

KAREEM
05-19-2009, 03:08 PM
القصة فعلا مؤثرة جدا وجسمى قشعر والله
مش عارف اقول ايه بس انا بحب واحدة كمان
شفت صورتها فقط وبكلمها ع الموبايل
هو من السويس و و و
خايف اموت قبل ما اشوفها

Sara Gamal
05-20-2009, 01:24 PM
جميلة جدا جدا ياروميو

ونهايتها صعبة اوى

تسلم ايدك

الورده البيضاء
05-22-2009, 06:18 PM
قصة فوق الروععة طبعا ياروميو بس الواحد خلاص الدمعة كانت حتنزل
بس معتقدش ان الحب الرائع دة يحصل عن طريق شات او مكالمات
هل ممكن حد يحب حد تانى وهو ميعرفهوش؟

rody
05-22-2009, 11:52 PM
ما اعتقدش لان ما ينفعش انك تحبى انسان وانتى اصلا ما تعرفوش او ما شفتوش
اكيد هتقابلكو مشاكل كتير عشان تتقابلو او تتعرفو علي بعض
ولو انتو تخطيتو المشاكل دى يبقي فعلا ده حب
واهم من ده كله ان الحب ده ثقه متبادله
مش بس ثقه فيه هو او هيا لا دى ثقه في المشاعر والحب
انك تبقي وثقه انو بيبدلك نفس الحب

semo
05-23-2009, 12:20 AM
بجد والله حرام عليك اللى انت عاملو فينا فى ايام الامتحانات دى

طيب كنت استنا بعد الامتحانات بس القصة توووووووحفة

وفعلا مؤثرة

ميرسى ع القصة

روميو الحب
06-01-2009, 12:18 PM
شكرا جدا لردك يا نسمه ويارب

تكون القصه عجبتك زى معجبت ناس كتير

روميو الحب
06-01-2009, 12:19 PM
شكرا جدا لردك دة يا ياسمين

روميو الحب
06-01-2009, 12:20 PM
بجد مرسى جدا ليكى يا وايت روز


وبجد كل ردودك على مواضيعى وقصصى ميله جدا

ربنا يخليكى يارب ويارب افضل زى مانتى شيفانى كدة على طول