المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : 10 طرق تعكنن على مراتك

zoro313
10-03-2008, 07:53 PM
1-
الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة تعمد اسقاط اى شيئ او خبط الباب بصوت عالى علشان تصحيها هى كمان 00 اشمعنى انت ؟ ولو حاولت ترجع تنام تانى قالها مادام صحيتى حضري الفطار بقى

2-
اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهى عايزة تغير القناة 00 قالها معلش الحلقة دى مهمة جدا واحد صحبى شافها على القناة الفضائية وقالى ان الحلقة دى هى المسلسل كله 00 ولو كنت بتتفرج على ماتش كورة هيبقى الموضوع اسهل 00 كل ما حد من اللاعبين من اى فريق يمسك الكورة قالها معلش ثوانى بقى انا حاسس ان الكورة دى جون حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة والماتش واقف لان فى واحد مصاب

( ملاحظة : اغلب النساء ذو ثقافة كروية ضعيفة )

3-
اصح يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار لزوجتك بس متنساش انك تستخدم 15 طبق واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من اللى عندكم فى المطبخ و 10 كوبيات لاعداد طبق بيض وسندوتش جبنة

طبعا يراعى ترك اثار سمنة على الارض مع ترك التلاجة مفتوحة وقشر البيض فى الحوض

4-
فى عيد ميلادها زينلها تورتة عيد ميلادها بخمسين شمعة ولو سألتك لية خمسين رغم ان عندها 15 سنة بس ؟ اتحجج بضعف الاضاءة فى البيت وانت بتبص على النجفة اللى عندكم اللى فيها 30 لمبة مع ابتسامة صفراء خفيفة

5-
لو عملة ريجيم اجرى على السوبر ماركت ومحلات الحلويات واملى التلاجة شكولاتة وحلويات وجاتوهات 00 يرعى التجول وانت مستمتع بأكل الجاتوة امامها

6-
متنساش رأيك فى طبيخها لو عاملة لحمة قالها حلو اوووى الفراخ دى 00ولو طبخة بامية 00 جميلة اوى الملوخية دي ياحياتي حطة عليها اية ؟؟ ولو عملة كيكة قالها انا بحب
اشرب شاى مع البسكويت الحلو دة !!

7-
لو طلبت منك تنشر الهدوم قالها حاضر مع ابتسامة حانية وبعد ما تخلص نشر الهدوم ادخل عليها وقولها انا نازل اجيب الهدوم اللى وقعت منى فى الشارع ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة شراب من بتوعك علشان متبقاش مقصودة منك !

8-
لو الزوجة قررت مسح الارضيات فى البيت حاول انك تروح وتيجى على المناطق المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى بواحد صحبك ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب الجرنال ومفيش مانع انك تقول انك حاسس ان التليفون هيرن كمان شوية

9-
لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع الاولاد وطلبت منك تغسل كوبتين الشاى بتوع الصبح الموجودين فى الحوض ارجعلها كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك كوبية من الاتنين وهى مكسورة واسألها فى براءة ارمى دى فين ؟؟

10-
وانت قاعد تتفرج على التلفزيون
وهى طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما تخلص وتيجى يدوبكك تقعد تستريح جنبك بصلها وقالها حبيبتى معلش ممكن كوبية مية علشان ضهرى بيوجعنى

محمد حليم

ahmedko
10-03-2008, 08:24 PM
لو الواحد بجد بيعمل الكلام دة مع مراتوا
حيكون مصيره سكينه فى ضهره او
كباية شاى فيها سم فيران
او يتحدف من البلكونة على غفلة منه

Mimi
10-03-2008, 08:31 PM
وعلى ايه دا كله يازورو

لعلمك باه احنا بعون الله مش محتاجين ارشادات ولا طرق عكننه زي ما بتعملو

في ايدينا نعكنن عيشته او نخليه ملك زمانه : p

Rania Ismail
10-03-2008, 09:25 PM
اللى اقدر اقوله ومش حقول غيره ان كيدهن عظيم لو عملتو ايه انتو اللى حيتعكنن عليكو فى الاخر

zoro313
10-03-2008, 09:30 PM
هههههههههههههههههههههههههه
طبعا انتو الاصل فى العكننه واحنى نتعلم منكم

Rania Ismail
10-03-2008, 09:37 PM
ايون علشان كده انا بنصح اى ولد ميعملش كده مستقبليا علشان ده حيتقلب عليه محدش يسمع كلام حليم

ahmedko
10-03-2008, 10:24 PM
على فكرة ممكن باردوا الزوج يصبحها بعلقة سخنة
و يمسيها بعلقتين
فكرين فيلم الشقة من حق الزوجة
فاكرين محمود عبد العزيز عمل اية

Mahro
10-03-2008, 11:11 PM
على فكره احنا فى غنى عن ده كله والله اجدع حاجه تعكنن الست انك تنفضلها او تصدر لها الطارشة زى ما بيقولوا بس مش فى كل الحالات يعنى تقولك النهارده جارنا فلان عاكسنى تقولها والله راجل بيفهم وبيقدر الجمال او الجزار النهارده قالى اجى اوصلك تقولها راجل عنده زوق والله يعنى مش للدرجة دى بس فى الأخر الراجل لازم يكون جنتل مع مراته يعنى كتر خيرها انها مستحملاه اساسا شباب اليومين دول والله ما تطاق .

samomran
10-03-2008, 11:32 PM
الله عليك يا حليــــــــــــــــــــــــــــــــــم بس انا لو عملت كده مصيرى حيكون انى اترمى من الشباك و انا شقتى فى الدور 12 و بعدين الحكايه مش مستاهله ده صنف اخد بطوله العالم فى النكد و العكننه على خلق الله دول ابطال اولمبياد

Wild_Angel
10-04-2008, 02:30 AM
الله يسامحكم ويهديكم

ده انتو بتتفرجوا على افلام واغانى كتير وكمان مسلسلات درامييييييييييه بحته

احمد حسن
10-04-2008, 09:42 AM
لما اتجوز ابقى استفيد من النصائح الغالية دى
مع ان النصايح دى تخللى محدش يتجوز خالص ولكن الجواز
شــــــــــر لا بد منه
هههههههههههههههههههههههههههههههه

الشبح
10-04-2008, 07:43 PM
هههههههههههههههه

انكر انك تقدر تستغنى عنه

لو جدع انكر بقى

ههههههههه

usama
10-04-2008, 07:48 PM
انت قادم من عالم الظلام ليه يا عم هو النور قاطع في شارعك

Mohamed Saad Yassin
10-04-2008, 07:56 PM
1-
الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة تعمد اسقاط اى شيئ او خبط الباب بصوت عالى علشان تصحيها هى كمان 00 اشمعنى انت ؟ ولو حاولت ترجع تنام تانى قالها مادام صحيتى حضري الفطار بقى

2-
اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهى عايزة تغير القناة 00 قالها معلش الحلقة دى مهمة جدا واحد صحبى شافها على القناة الفضائية وقالى ان الحلقة دى هى المسلسل كله 00 ولو كنت بتتفرج على ماتش كورة هيبقى الموضوع اسهل 00 كل ما حد من اللاعبين من اى فريق يمسك الكورة قالها معلش ثوانى بقى انا حاسس ان الكورة دى جون حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة والماتش واقف لان فى واحد مصاب

( ملاحظة : اغلب النساء ذو ثقافة كروية ضعيفة )

3-
اصح يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار لزوجتك بس متنساش انك تستخدم 15 طبق واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من اللى عندكم فى المطبخ و 10 كوبيات لاعداد طبق بيض وسندوتش جبنة

طبعا يراعى ترك اثار سمنة على الارض مع ترك التلاجة مفتوحة وقشر البيض فى الحوض

4-
فى عيد ميلادها زينلها تورتة عيد ميلادها بخمسين شمعة ولو سألتك لية خمسين رغم ان عندها 15 سنة بس ؟ اتحجج بضعف الاضاءة فى البيت وانت بتبص على النجفة اللى عندكم اللى فيها 30 لمبة مع ابتسامة صفراء خفيفة

5-
لو عملة ريجيم اجرى على السوبر ماركت ومحلات الحلويات واملى التلاجة شكولاتة وحلويات وجاتوهات 00 يرعى التجول وانت مستمتع بأكل الجاتوة امامها

6-
متنساش رأيك فى طبيخها لو عاملة لحمة قالها حلو اوووى الفراخ دى 00ولو طبخة بامية 00 جميلة اوى الملوخية دي ياحياتي حطة عليها اية ؟؟ ولو عملة كيكة قالها انا بحب
اشرب شاى مع البسكويت الحلو دة !!

7-
لو طلبت منك تنشر الهدوم قالها حاضر مع ابتسامة حانية وبعد ما تخلص نشر الهدوم ادخل عليها وقولها انا نازل اجيب الهدوم اللى وقعت منى فى الشارع ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة شراب من بتوعك علشان متبقاش مقصودة منك !

8-
لو الزوجة قررت مسح الارضيات فى البيت حاول انك تروح وتيجى على المناطق المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى بواحد صحبك ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب الجرنال ومفيش مانع انك تقول انك حاسس ان التليفون هيرن كمان شوية

9-
لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع الاولاد وطلبت منك تغسل كوبتين الشاى بتوع الصبح الموجودين فى الحوض ارجعلها كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك كوبية من الاتنين وهى مكسورة واسألها فى براءة ارمى دى فين ؟؟

10-
وانت قاعد تتفرج على التلفزيون
وهى طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما تخلص وتيجى يدوبكك تقعد تستريح جنبك بصلها وقالها حبيبتى معلش ممكن كوبية مية علشان ضهرى بيوجعنى

محمد حليم

الكلام دة يبقى فى السر بيننا و بين بعض
مش على الملأ
حتودينا فى داهية
شوفت البنات ردوا و قالو اية
ياستاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااار يارب

Mohamed Saad Yassin
10-04-2008, 07:57 PM
بس كلمة فى سرك موضوووووع جامد جدا

Rania Ismail
10-04-2008, 09:24 PM
ايه يا استاذ محمد وانا اللى بقول عليك متفاهم على العموم ربنا يهديكم جميعا

zoro313
10-05-2008, 12:56 AM
انتو مينفعش معاكو تفاهم بس برده بنتنا بنتنا

Mohamed Saad Yassin
10-05-2008, 01:00 AM
انتو مينفعش معاكو تفاهم بس برده بنتنا بنتنا

هههههههههههههههه ماشى يا حليم
بنتنا

zoro313
10-05-2008, 01:11 AM
هههههههههههه
هضرتك الاصل برده

samomran
10-05-2008, 03:01 PM
و الله عندك حق مش مشكله بنتنا بنتنا
و البنات اصلا لا يصلح معهم التفاهم
يعيش حليم معاك قلبا و قالبا

Rania Ismail
10-07-2008, 09:06 AM
و الله عندك حق مش مشكله بنتنا بنتنا
و البنات اصلا لا يصلح معهم التفاهم
يعيش حليم معاك قلبا و قالبا

على فكره نهاية حليم حتبقى بسببك والله وعلى ايدى

Rania Ismail
10-07-2008, 09:07 AM
خليك وراه لحد ما يوديك فى داهيه

samomran
10-07-2008, 12:28 PM
ههههههههههههههههههههههههههههههه
لعلمك بقى حليم النهارده كان معايا بعد المحاضره بتعاته و قال لى استمر بارك الله فيك و انا شجعته على اللى هو فيه و ماله يعنى لما نقول كلمه حق فى البلد دى