المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفتاء للافضل شخصيات قسم الجغرافيا ؟

hossam
06-15-2009, 09:45 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

الاول السلام عليكم ويا رب تقبلونى معاكم عضو جديد

انا فى سنه تانية جغرافيا وان شاء الله 3 بس ربنا يستر

انا عايز اعمل موضوع ويا ريت الاقى قبول من الادارة

الموضوع فكرته

اننا هنعمل زى استفتاء فى المنتدى للافضل شخصيات فى قسم جغرافيا

مثلا
افضل دكتور لعام 2009
افضل معيد لعام 2009
افضل طالب لعام 2009 ( ودى بتتوقف على كل فرقة وطبعا اكيد التقدير هو اللى هيحدد )
افضل طالبة ( التقدير مش هيحدد دى الشكل بس ههههههههههههههههه

اكيد دى بهزار بس الباقى بجد

ويا ريت الاستفتاء يبقى حر ومن غير دبلوماسية

انا هقول اسماء الدكاترة عندنا
علشان نعرف الاستفتاء على مين
وطبعا مع احترامى وتقديرى للكل سواء اللى هختاره او لا
ويا ريت الاستفتاء ده ميزعلش حد
د \
(احمد مصطفى - محمد فريد - ابراهيم زيادى - على زكى - محمد راشد - اشرف عاشور-محمد عبد القادر - محمد جبريل -فتحى ابو راضى - حمدينه - ممدوح تهامى - عمر غنيم - الفتحى بكير - اجلال - ايمان )

يا ريت لو فى اسماء تانية تتقال بس ده اللى قدرت افتكره دلوقتى

المعيدين
استاذ \
محمود كامل - محمد سعد -سيد سعيد - جابر رفاعى - سحر - نعمة - مى كامل -

وبرضو لو فى حد تانى انا نسيته فيا ريت يتقال

وطبعا الطلااب

كله يختارنى

اتمنى الموضوع يكون حلو
وحر
واكيد فى هدف للموضوع

لان فى الاخر الدكتور اللى هيكسب هنحاول نجمع اكبر معلومات عنه فى توبيك كبير ولو نقدر ناخد منه كلمة للمنتدى لان اكيد الدكتور الكسبان هيفرح بحب الطلبة

hossam
06-15-2009, 10:34 PM
ايه الموضوع الفاشل ده

مهو محدش بيرد ولا بيقول رأيه

يبقى اكيد الموضوع فاشل

دكتور / السيد الزغبى
06-16-2009, 02:10 AM
انا شايف انه مافيش داعى لاسباب كثيرة منها الاحراج بين الاساتذةكما ان التقييم مش بالصورة العلنية علما بانه يوجد تقييم من الطلاب للاساتذة داخل الكلية وذلك من خلال استمارات مصممة لهذا الغرض وذلك فى اطار ضمان الجودة

Mimi
06-16-2009, 08:45 AM
صح يادكتور انا رائي بردو ياحسام ان الدكاترة بيختلفو من شعبة لأخرى وأكيد مثلا دكاترة شعبة مساحة غير نظم المعلومات

وهنا الطلبة من كلا الشعبيتين فانت حاطط أسماء انا معنديش فكرة عن مجال تدريسهم بس حضرتك محططش دكتور السيد الزغبي منهم ودا خلاني أقول كدا انك مش مختار الدكاترة بشكل عام

وعلى رأي دكتور السيد ان في استفتاءات بتتعمل من خلال استمارات لاستطلاع آراء الطلاب في الموضوع دا والأحسن فعلا ان يكون الموضوع في سرية عشان متحصلش احراجات او مجاملات

البحيرى
06-17-2009, 12:16 AM
د \ احمد مصطفى هو الافضل

Hassnaa Mohamed
06-17-2009, 01:17 AM
علي فكره يا حسام كل اعضاء هيئه التدريس في القسم بجد ومش دبلوماسيه محترمين جدا وودودين جدا وعمر محد فيهم رفض مساعده اى طالب جاد

hossam
06-17-2009, 09:54 AM
صح يادكتور انا رائي بردو ياحسام ان الدكاترة بيختلفو من شعبة لأخرى وأكيد مثلا دكاترة شعبة مساحة غير نظم المعلومات

وهنا الطلبة من كلا الشعبيتين فانت حاطط أسماء انا معنديش فكرة عن مجال تدريسهم بس حضرتك محططش دكتور السيد الزغبي منهم ودا خلاني أقول كدا انك مش مختار الدكاترة بشكل عام

وعلى رأي دكتور السيد ان في استفتاءات بتتعمل من خلال استمارات لاستطلاع آراء الطلاب في الموضوع دا والأحسن فعلا ان يكون الموضوع في سرية عشان متحصلش احراجات او مجاملات

على فكره بجد اسم دكتور السيد دى غصب عنى لانى كنت بحاول بقدر الامكان اتذكر كل الاسماء وزى ما انتى بتقولى انا كتبت اسماء ناس متعرفيش تخصصهم يعنى حاولت ذكر الجميع وفى الغالب لما حد بيحب يذكر اسماء فى الغالب بينسى الاشهر لان هو بيعتمد ان هو معروف وميرسى على رأيك

علي فكره يا حسام كل اعضاء هيئه التدريس في القسم بجد ومش دبلوماسيه محترمين جدا وودودين جدا وعمر محد فيهم رفض مساعده اى طالب جاد

ميرسى على رأيك ده اولا ثانيا انا مقولتش عكس ده والله بس هو فى كل حاجة فى الدنيا بيكون فى الجيد والجيد جدااااا والافضل على الاطلاق ومش عيب لما نقول مين الافضل
يعنى فلان افضل المحترمين

د \ احمد مصطفى هو الافضل

ميرسى على المشاركة

انا شايف انه مافيش داعى لاسباب كثيرة منها الاحراج بين الاساتذةكما ان التقييم مش بالصورة العلنية علما بانه يوجد تقييم من الطلاب للاساتذة داخل الكلية وذلك من خلال استمارات مصممة لهذا الغرض وذلك فى اطار ضمان الجودة

اولا يا دكتور ربنا يخليك على المشاركة اللى بجد عملت للموضوع قيمة وبجد مشاركة حضرتك لوحدها كفاية

بس انا هختلف مع حضرتك يا دكتور فى نقطة ان التقييم يكون بصوره علنية ولا سرية

انا رأيى الشخصى اكيد ويعتبر ولا حاجة جنب رأى حضرتك لان حضرتك الاكثر خبره وعلم ان طبيعى ان يبقى التصويت علنى

لان ده بيحصل فى مجالس ادارة الشركات والاندية كمان

بيجى اعضاء مجلس الادارو كلهم فى جلسة

وبينتخبوا مين يكون نائب الرئيس
وكل واحد بيختار اسم فى وجود الجميع ومش بيحصل اى احراج او مشاكل

واحنا يا دكتور بنختار الافضل من شخصيات كلها بجد تستحق الاشاده ومحدش هيزعل اكيد

وبجد بشكر حضرتك على المشاركة اللى بجد اثبتت زى ما الناس بتقول ان القسم كله بلا استنثناء شخصيات محترمة وبتساعد كل الناس

محمد السيد
07-17-2009, 05:03 PM
صعب انى اقول أن واحد فقط هو الافضل لان مافيش حد بيقول على أبوه او اخوه الكبير انه ليس الافضل حتى وأن كان بيقسوه عليه شوية كلهم الافضل والسبب يعلمه الله فقط ........................................