المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بنت صغيرة عمر10 سنين تضحك على شاب عمرة 40 سنة ادخل وشوف بنفسك ..... احب ارى ارائكم

الورده البيضاء
06-26-2009, 01:57 PM
أتمنى ان هالقصة تعجبكم وتاخذونها عظة وعبرة
( بنت صغيرة تضحك على شاب )
قال لها عبر الإنترنت: أحبك يا حلوة. أجابته: كيف تعرف أنني حلوة؟ أنت لم ترني . قالت أيضا: كيف
تحبني دون أن تعرفني؟ كيف أعرف أنك صادق لا تخدعني؟ أعجب بذكائها ونضجها، قال لنفسه:
هذه الفتاة تصلح للزواج. قالت له: إن عمرها عشرون عاما، وأنها شقراء، وعيناها خضراوان، رائعة
الجمال، تدرس في كلية الآداب، ولديها هاتف نقال، واسمها .......، أرسل لها صورته، أعادتها إليه
بعد أن رسمت له قرنين مع عبارة( أنت شيطان)، قال لنفسه هذه الفتاة مرحة، أنا أحب هذا. بعد
زمن اتفقا على اللقاء عند مركز تجاري قريب من منزلها. فوجئ باقتراب طفلة في العاشرة من
عمرها منه، قالت له ضاحكة: أنا ؟؟؟؟؟ كنت أمزح معك، ما أغباكم هؤلاء الشباب
لكن الحقيقة راح متكون مزحة او نوع من الضحك
راح تكون صدمات لا يقدر معناها سواء الذى احب

اتمنى انها تكون عظة للشباب والبنات مش شرط الشباب بس
لا وكمان البنات لان الادوار ممكن تكون متبادلة يعنى ممكن بدل الطفلة دى يكون طفل وبيلعب على واحدة وهو مش فاهم ان اللى بيعملة دة غلط
وان حوادث الشاتات والنت بقت شائعة بطريقة شرهة اليومين دول
وربنا يستر

AHMED FTIHA
06-26-2009, 02:28 PM
عندك حق انا سمعت برضة قصة زى دى فى شاب اتعرف على فتاه عن طريق النت وفى الاخر يكتشف انها صدفة طبعا الشاب اللى يعمل كدة سلبى ومعندوش شخصية
بس زعلتينى منك لما قلتى ما اغباكم ايها الشباب كان ممكن تقولى ما اغبى هؤلاء الشباب
والف شكر على الموضوع الجميل

Soma
06-26-2009, 03:14 PM
حلو جداااااااااا
ميرسى كتييييييييييييييييييير

الورده البيضاء
06-26-2009, 03:20 PM
عندك حق انا سمعت برضة قصة زى دى فى شاب اتعرف على فتاه عن طريق النت وفى الاخر يكتشف انها صدفة طبعا الشاب اللى يعمل كدة سلبى ومعندوش شخصية
بس زعلتينى منك لما قلتى ما اغباكم ايها الشباب كان ممكن تقولى ما اغبى هؤلاء الشباب
والف شكر على الموضوع الجميل

سورى يااحمد ولا تزعل نفسك انا غيرتها اهو
ميرسى جدا على مرورك
وياريت متزعلش يابشمهندس

الورده البيضاء
06-26-2009, 03:58 PM
حلو جداااااااااا
ميرسى كتييييييييييييييييييير

ميرسى ليكى انتى ياقمر على مرورك

خالد أبوسعده
06-26-2009, 04:53 PM
و الله الموضوع دا جميل جدا

بس تفتكرى يا امل ان لو حد محترم و نيته كويسه كان ربنا وقعه فى حاجة زى دى

من الاول و هو بيتكلم كان نيته مش حلوه و البنت عرفت انه كدا فاشتغلته

ولا ايه؟

الورده البيضاء
06-26-2009, 05:50 PM
فعلا ياخالد عندك حق
لكن دى بقت حاجة شائعة جدا فى الفترة الحالية
وللاسف البنات بتصدق نفسها اما شاب يقولها كلمتين معسولتين
لكن هيروحو من ربنا فين
الف شكر على مرورك ميرسى جدا ليك

AHMED FTIHA
06-26-2009, 05:51 PM
شكرا جدا جدا ليكى على التغيير فى الموضوع
واتمنى متكونيش زعلانة من تعليقى على الموضوع
على الكلمة دى

ALY ELSAYED
06-26-2009, 06:01 PM
شكرا ليكي يا ايمي

موضوع مفيد جدا ويارب الكل يتعلم منه

جزاكي الله كل خير

eslam mamdouh
06-26-2009, 06:55 PM
بجد قصه اكثر من رائعه

وانا اعتقد فعلا ان مفيش حاجه اسمها حب عبر الانترنت ولا اترباط عبر الانترنت

فى الغالب يخفى كل شخص حقيقه ذاته , ويدخل عبر الانترنت بهدف العبث ومضيعه الوقت فى الشات فقط...........دون وضع ادنى اعتبار لمشاعر الاخريين وزاتهم.

ده طبعا غير الالفاظ البذيئه والكلام غير المحترم اللى بيكون على الشات...لان فى الغالب ينسى الانسان ادميته وينسى ان الله رقيب عليه ويبدا فى قول اى كلام( مثل ذلك الشخص اللى بيقول احبك يا حلوه دون ان يعرفها او يراها لمجرد التلاعب بمشاعر من امامه)

بجد تظل المشكله دائما ان الانسان لا يقدر القيمه الحقيقيه لما يوجد من حلوه من تكنولوجيا حديثه, وسمه المجتمع العربى استغلال التكنولوجيا احديثه بشكل خطا يضره جدا

انا اسف على الاطاله

ولا يملك من يقرا الموضوع الا ان يقول انه موضوع رائع..................مثل كافه موضوعاتك

شكرا ليك على الموضوع المميز مره اخرى

pretty angel
06-26-2009, 08:16 PM
الموضوع حلو اوى فعلا يا إيمى

ربنا يبارك فيكى ويجازيكى كل خير

الورده البيضاء
06-26-2009, 08:19 PM
شكرا جدا جدا ليكى على التغيير فى الموضوع
واتمنى متكونيش زعلانة من تعليقى على الموضوع
على الكلمة دى

متقولش كدة يااحمد انا عمرى ماازعل من اخوية
وانا اللى متشكرة جدا لمرورك

الورده البيضاء
06-26-2009, 08:20 PM
شكرا ليكي يا ايمي

موضوع مفيد جدا ويارب الكل يتعلم منه

جزاكي الله كل خير

ميرسى جدا جدا لمرورك ياعلى
ويارب يسمع منك
الف شكر على مرورك

الورده البيضاء
06-26-2009, 08:22 PM
بجد قصه اكثر من رائعه

وانا اعتقد فعلا ان مفيش حاجه اسمها حب عبر الانترنت ولا اترباط عبر الانترنت

فى الغالب يخفى كل شخص حقيقه ذاته , ويدخل عبر الانترنت بهدف العبث ومضيعه الوقت فى الشات فقط...........دون وضع ادنى اعتبار لمشاعر الاخريين وزاتهم.

ده طبعا غير الالفاظ البذيئه والكلام غير المحترم اللى بيكون على الشات...لان فى الغالب ينسى الانسان ادميته وينسى ان الله رقيب عليه ويبدا فى قول اى كلام( مثل ذلك الشخص اللى بيقول احبك يا حلوه دون ان يعرفها او يراها لمجرد التلاعب بمشاعر من امامه)

بجد تظل المشكله دائما ان الانسان لا يقدر القيمه الحقيقيه لما يوجد من حلوه من تكنولوجيا حديثه, وسمه المجتمع العربى استغلال التكنولوجيا احديثه بشكل خطا يضره جدا

انا اسف على الاطاله

ولا يملك من يقرا الموضوع الا ان يقول انه موضوع رائع..................مثل كافه موضوعاتك

شكرا ليك على الموضوع المميز مره اخرى

الف شكر لحضرتك يابشمهندس وجزاك الله كل خير على كلمات حضرتك الرائعة
والف شكر لمرور حضرتك

الورده البيضاء
06-26-2009, 08:23 PM
الموضوع حلو اوى فعلا يا إيمى

ربنا يبارك فيكى ويجازيكى كل خير

ميرسى جدا ليكى الف شكر ياقمر
ويارب اكون قدرت اوصل وجهة نظرى لحضراتكم

sweet girl
06-26-2009, 10:14 PM
الموضوع جميل اوى يا ايمى كباقى مواضيعك

تسلمى يا حبيبتى وجزاك الله كل خير

جوليت الحب
06-27-2009, 12:07 AM
على فكرة فكرة الموضوع او القصة دى حلوة اوى بجد وبشكرك جدا كمان بس انا عاوزة اعلق على تعليق دلوقتى انا مش كل واحد على النت بيكون مخادع او لابس ماسك ممكن يكون بيتكلم جد فعلا يعنى هنا اهو على المنتدى فى ناس كتيرة مش من قسم جغرافيا وبتعرف عليها وبنقابلها وبتكون قريبة مننا بس مش بنكون نعرفها ومجرد حاجة زى المنتدى او نتكلم مع بعض كدا بنعرف بعض وبنكون صدقات كمان انا عارفة انا دا ملهوش علاقة بدا بس انا ببين نقطة ان فى صداقة فعلا سواءؤ الى اتعرفنا عليهم من منتدى مش اى شات محترم على الاقل

الورده البيضاء
06-27-2009, 08:56 AM
الموضوع جميل اوى يا ايمى كباقى مواضيعك

تسلمى يا حبيبتى وجزاك الله كل خير

ميرسى جدا ياهند على مرورك نورتينى ياجميل

الورده البيضاء
06-27-2009, 09:00 AM
على فكرة فكرة الموضوع او القصة دى حلوة اوى بجد وبشكرك جدا كمان بس انا عاوزة اعلق على تعليق دلوقتى انا مش كل واحد على النت بيكون مخادع او لابس ماسك ممكن يكون بيتكلم جد فعلا يعنى هنا اهو على المنتدى فى ناس كتيرة مش من قسم جغرافيا وبتعرف عليها وبنقابلها وبتكون قريبة مننا بس مش بنكون نعرفها ومجرد حاجة زى المنتدى او نتكلم مع بعض كدا بنعرف بعض وبنكون صدقات كمان انا عارفة انا دا ملهوش علاقة بدا بس انا ببين نقطة ان فى صداقة فعلا سواءؤ الى اتعرفنا عليهم من منتدى مش اى شات محترم على الاقل

اولا احب اشكرك جدا جدا لمرورك
انا معاكى فى كل اللى بتقولية ان فى صداقات محترمة بتتكون وانا عن نفسى فى ناس عرفتها من عالمنتدى وبقى لية صلة بيها فعلا واتكونت صداقة بينا
لكن احنا بنتكلم عن اللى بيتكلمو عالشاتات ويوعدو البنات بوعود وهمية وبيضحكو عليها والبنات اللى بتاخد الشات تسلية مش اكتر وتستمر فى خداع الشباب وانهم بيستخدمو التطور والاساليب الحديثة فى الجانب الخاطىء زى الديناميت كدة الاول كانو بيستخدمو فى تفجير ابار المياة والبترول ودلوقتى بيستخدموة فى الحرب سلاح ذو حدين
اسفة عالاطالة