المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مطلوب مساحين للعمل في السعودية مقاولات في الرياض او مكتب في مكة المكرمة

عمل جاد
08-01-2009, 01:59 PM
مطلوب للعمل في السعودية

مساحين ليسانس اداب جغرافيا او معهد مساحة خبرة عام علي الاقل
للعلم في كبري شركات المقاولات في الرياض
او في مكتب استشاري بمكة المكرمة

المزايا

راتب 2300 ريال سعودي + اقامة + سكن + تذكرة سفر+ تأمين طبي + علاج + سيارة للتنقل

للتفاصيل برجاء ارسال رساله خاصه وساقوم بالرد عليكم

مروة عبدالعاطى
01-01-2010, 08:34 PM
لوحد عنده اى فرصه شغل فى مكاتب هندسيه او شركات مقاولات او غيره ياريت يساعدنا حتى لو من خلال النت سواء فى مصر اوخارجها وشكرا على مجهوداتكم

محمدعبدالرحمن محمد
01-01-2010, 08:52 PM
السلام عليكم اخي الفاضل
2300 ريال الان للمساح ما ينفع ياريت لو ترجع لصاحب العمل وترفع الراتب الي 5000 ريال دا كمان مش مجزي بس دا الي في السوق الان بالنسبة للمكاتب الهندسية والموجود في مكاتب السفريات بمصر
ونصيحة للاخوة المساحين بمصر محدش يطلع اقل من 5000 لان الرواتب هنا ولعت وانا شغال الان بالسعودية وارتفعت جدا
بالتوفيق للجميع بمشيئة الله تعالي

مروة عبدالعاطى
01-01-2010, 09:05 PM
شكرا على رد حضرتك
بما ان حضرتك بتشتغل فى السعوديه ممكن تدلنا على مكاتب محتاجه مساحين او شركات مقاولات
وجزاك الله كل خير

محمدعبدالرحمن محمد
01-01-2010, 09:19 PM
بصراحة الي اعرفة الان في السعودية
بيحتاج مساحين من السعودية لانة لا يوجد تاشيرات لمصر بس ان شاء الله لو في اي حاجة بنزلها علي المنتدي

TiSSiR
01-06-2010, 02:53 PM
ياسير من المغرب

مساح طبوغرافي

tomcrous_20
01-06-2010, 06:18 PM
يا شباب نصيحه 2300ريال دول ولا حاجه انا شغال في مكتب استشاري مدير قسم المساحه في السعوديه وياريت محدش يستعجل ولو عايزين ناس اكيد ناسنا بتوع المنتدي الافضل ودعواتكم

ALY ELSAYED
01-06-2010, 08:59 PM
احذرو مثل هذه الاعلانات

فهي اعلانات تسلب وتخفض من شئن اخصائي المساحه

ارجو تجلهل هذه الاعلانات تماما الغير مصرحه

من اداره الرابطه

جزاكم الله كل خير

Ahmed Waheed Shalaby
01-06-2010, 10:53 PM
احذرو مثل هذه الاعلانات

فهي اعلانات تسلب وتخفض من شئن اخصائي المساحه

ارجو تجلهل هذه الاعلانات تماما الغير مصرحه

من اداره الرابطه

جزاكم الله كل خير

ياريت لو سمحوا ادارة الرابطة والمنتدى انهم يعرفونا ويحاولو بطريقتهم يساعدونا لو ان الاعلانات دى صحيحة ولا غير ذلك ودة هيبقة لفتة كويسة منهم ومشكورين

محمد احمد احمد ابراهيم
02-27-2010, 05:52 PM
ياريت ربنا يصلح البلد

محمد احمد احمد ابراهيم
02-27-2010, 06:08 PM
يا جماعه فى شركه جديدة ممكن تفتح بعد شهر او اتنين وطلبه مساحين ومهندسى مساحه الشركه دى اسمها بروة
شوفوها وربنا يوفقكم
رقم الفاكس 0237485985
متنسونيش بالدعاء ولوالدى
mshd_d@yahoo.com

Mohamed Gaber Aly
03-01-2010, 01:52 PM
اولا شكرا لزملينا محمد عبدالرحمن لايضاح الصوره نظرا لوجوده فى السعوديه
وشكرا للزميل على للتنبيه على اعضاء المنتدى لتفادى الوقوع فى المشاكل مع اى جهه تعلن عن عمل
ولى رأى فى هذا الشأن فدائما صاحب العمل مايقوم بوضع مرتب صغير وعلى طالب الوظيفه ان يقوم بمعرفه المرتبات السائده فى منطقه العمل بالاضافه الى خبراته ويقوم هو بتقييم نفسه وطلب المبلغ الذى يريده
ثم يقوم بالاتفاق مع صاحب العمل على المرتب المناسب
اما عن الرابطه وانها تقوم بمعرفه الاعلانات الصحيحه وغير الصحيحه فهذا صعب بعض الشئ ولكن سنحاول ان نوكل الامر الى احد المشرفين لمتابعه جميع اعلانات فرص العمل

محمدبركات
03-11-2010, 01:16 AM
الاخ محمد كلامك سليم انا بقالى كدا تلت سنين فى السعوديه واتخنقت فعلا من الرواتب الضعيفه وسببها موافقتنا اساسا على دا واحنا فى مصر واكيد الشباب اللى فى مصؤ وبيوجوا على الرواتب دى مش غلطتتهم لانهم عمرهم مهيلاقوا دا فى مصر ولاسف كلنا بنوافق للكبت اللى موجود فى مصر اخى محمد ارجو التواصل معك لامر هام انا الحين بالسعوديه ذو كفاله حره
. لكن بجد راتب 2300 دا مش راتب خالص اسف للى طالب مساحين بس بجد انتا كدا مش عاوز مساح ياجماعه المصاريف هنا ولعت زودوا رواتب السعوديين وزودوا اسعار المواد الغذائيه جدا ارجو لاى مصرى يفكر ميت مره قبل ميجى على الراتب دا

Essam Mohm3d
03-19-2010, 03:07 AM
يارب افرجها من عندك

Essam Mohm3d
03-20-2010, 09:04 PM
اللة يبارك ف حضرتك ع النصيحة الغالية بس انا عايز اعرف اية الحل554

محمود ابوالمجد
03-21-2010, 06:56 PM
فعلا انا هنا في السعودية والي هيجي علي الراتب ده سوري جدا للالفاظ هيضرب نفسه بالتيييييييييييت
لان فعلا المرتبات وكمان خبرة سنة مش اقل من 4000 وده حقيقي وبلاش 5 كفايا 4000 ريال وكمان اقامة وسكن او بدل وسيارة و تامين وعلاج وتذاكر واجازة شهر في السنة واستقدام للزوجة وزيارة للاهل

ahmed sapt
03-22-2010, 06:49 PM
هو ممكن نعرف ليه مش فى تاشيرات الى السعوديه
ونعرف ايه الى مطلوب كمان عشان الشغل هناك

hamdyfarag80
03-22-2010, 07:13 PM
اشكرك علي التعاون مع المساحين في ايجاد فرص عمل هناك مساح الان في مدينة جده ولديه الرغبة في العمل لاكن الراتب عللي حسب الخبره ارجوا الرد وجذاك الله خير
:embaressed_smile:

محمود عثمان
03-23-2010, 08:15 AM
السلام عليكم اريد اوضح نقطة ما هو السبب ان الرواتب تتجه الى الانخفاض اولا عدم وجود كيان حقيقى للمساحة فى مصر يرعى مصالحهم مثل نقابة المهندسين كل البشرية بتشتغل فى المساحة طالما عرف توتل وميزان خلاص عرف كل العلم فى ناس فى السعودية زمايلى فى العمل جاى على فيزة مساح عام بالرغم من انة خريج معهد لاسلكى وبالرغم من انى انا صاحب التخصص شربت المر فى كتابة مساح فى البطاقة انا لا اريد ان نكون بين بين شعار لابد ان نرفعة عاليا وانا من رايى ان حاليا الغاء القسم من الاداب لانه مش من المنطق تكون مهندس من اداب وسيبونا من الشعارات اللى فى قسم الجفرافيا انه العلم الكامل وهموا اساسا بتوع الجغرافيا ليس لهم اى اسهامات فى اى تقدم علم يقرا فى الكتب ويرمى وللعلم الجغرافيا ان كانت علم كبير ومفيد لا يطبق فى العالم النامى ا>ا لابد ان تكون لنا قيمة ونقابة ترعى المصالح فى اقرب فرصة ويكون لنا مسمى واضح واسف للاطاله

محمدبركات
03-23-2010, 08:04 PM
للمساحين الغاليين فى مصر نصيحه لابد من حصولك على تدريب محترم بشركه او اى مركز تدريب جيد قبل تقدم بسى فى

لاى شركه فى مصر او الدول العربيه ومن ذو الخبره اتمنى ان يكون لكم الخير .ارسل السى فى على هذا الايميل عسى يكون خير لكم eng_sherif1972@yahoo. اسئلكم الدعاء .اخوكم محمد بركات من السعوديه

eng_mido
06-20-2011, 08:12 PM
يا جماعه عاوزين مرتبات كويسه اللى عنده حل او مكتب كويس يعلن هنا ولو فى اماكن هنا فمصر ؟؟